Извинявам се за омовете сигурно сте прави бегло погледнах, като го сменях.И аз го взех втора употреба за 10 лв.Със повреден резистор колата загряваше много след 90 градуса почти до предпоследната чертичка,а сега с мъка стига малко след 90 и вентилатора не съм го чувал силно да бучи.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с климатроник?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТова с градусите е ясно. Говорим затова, че освен в зависимост от температурата на мотора, двете степени на вентилатора се управляват и в зависимост от налягането в радиатора на климатика, което се регистрира от пресостата. А именно - при нормално работно налягане, което се получава малко след пускането на компресора, сработва втория праг на пресостата и се пуска първата степен на вентилатора. Ако се достигне третия праг на въпросното налягане, се пуска втората степен на вентилатора. Мисля, че има и четвърти праг, който, ако се надвиши, се изключва компресора.
Напрактика налягането в радиатора на климатика и неговата температура са в пропорционална зависимост.Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
Comment
-
Правилно си разбрал. Втората степен на перката се включва ако температурата на мотора надвиши 102 гр или ако налягането в радиатора на климатика надвиши третия праг на налягане. Т.е - втората степен се включва при по-екстремни ситуации и поради това е по-добре да не се стига до нея.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщениеЯсно. По едно време бях почнал да си набивам филми, че на вентилатора му работи само първата степенНе всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПравилно си разбрал. Втората степен на перката се включва ако температурата на мотора надвиши 102 гр или ако налягането в радиатора на климатика надвиши третия праг на налягане. Т.е - втората степен се включва при по-екстремни ситуации и поради това е по-добре да не се стига до нея.Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Има го и това, особено ако си в движение няма как да прецениш на коя степен работи вентилатора. Иначе съм чувал, че тези уреди показват неточно, макар че моя, при задействане на първата степен на вентилатора, винаги е показвал точно такава температура, при каквато пише, че трябва да се включи перката. Та приемам, че е верен. Иначе чертата между 90 и 130 отговаря на 100 градуса, по тази логика 2 мм след 90 не би трябвало да е 98, освен ако няма някакво отклонение между показанията на уреда и действителната температура.Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
Comment
-
Важно е първата степен да е в изправност. Ако случайно установите, че не е, то е най-вероятно заради онзи резистор. Ако изпаднете в такава ситуация и нямате възможност да го подмените, по-добрият вариант е да го шунтирате (да свържете парче проводник вместо него). Особено в летните жеги. Така вентилаторът ще работи винаги на максимални обороти, но ще работи и още при първия температурен (и на налягане в радиатора на климатика) праг.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:15.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеА какви са вариантите да не включва втора, ако минава теста?Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
Comment
-
Сега успях да я закача вече много гореща според вътрешният уред. Тръгнах при външна температура 47 градуса, тези в Пловдив сигурно са много издръжлививъншната почна да спада леко, на двигателя да се качва. Като тръгна нагоре няма спиране, подмина 90 и спря на 3 мм от чертата след 90, там закачих лаптопа и показа 102 градуса, на практика не е толкова страшно колкото изглежда.
Не можах да преценя на коя скорост върти. Вероятно още първа. Карах с 90 и около 2500 оборотаLast edited by lordliness; d.m.y г., 17:11.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеСега успях да я закача вече много гореща според вътрешният уред. Тръгнах при външна температура 47 градуса, тези в Пловдив сигурно са много издръжлививъншната почна да спада леко, на двигателя да се качва. Като тръгна нагоре няма спиране, подмина 90 и спря на 3 мм от чертата след 90, там закачих лаптопа и показа 102 градуса, на практика не е толкова страшно колкото изглежда.
Не можах да преценя на коя скорост върти. Вероятно още първа. Карах с 90 и около 2500 оборота
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеВ менюто с параметрите има "fan 1 st speed" и "fan 2 nd speed". Като им сложиш отметки, би трябвало да видиш коя от двете е активната в даден момент.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщениеА реално 1-ва степен на перката при изключен климатроник трябва да се стартира при 90 градуса, или не ми е вярна информацията?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment